فرشگرد

به معنی رساندن جهان به کمالی است که در آغاز آفرینش و پیش از یورش اهریمن وجود داشته‌است

فرشگرد

به معنی رساندن جهان به کمالی است که در آغاز آفرینش و پیش از یورش اهریمن وجود داشته‌است

فرشگرد

سه قطره است که اثر آن به آسانی از بین نخواهد رفت. اول اثر جوهر قلم بر کاغذ است و بر ذهن خواننده دوم قطره اشک است و سوم قطره خون. با هرکدام که امر بفرمایند برای یاری مولایمان(عج) حاضریم.

۱۴
خرداد ۹۷

می خواهیم به راز های نهفته در آفرینش انسان دست پیدا کنیم باما همراه باشید در ادامه ...

چون نمی خام بحث طولانی بشه از القاب و عناوین احترامی پرهیز میکنم و نوشته به سبک عامیه و گفتاری تحریر میشه پیشاپیش عذر خواهی نویسنده را پذیرا باشید.

خداوند آدم را خلق کرد بعد به خودش گفت باریکلا به خودم عجب چیزی خلق کردم یالله همه سجده...

همه فرشته ها صداشون در آمد و اعتراض کردند که آخه این چیه که ما بهش سجده کنیم این خونریزی و کشتار میکنه چون کشتار میکنه نفهمه چرا باید به این سجده کنیم.

خدا به فرشته ها گفت اسماء الهی رو بگین چیان؟ همه هنگ کردن هیچکی نمیدونست بعد به آدم گفت بگو براشون:

وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلائِکَةِ فَقالَ أَنْبِئُونی‏ بِأَسْماءِ هؤُلاءِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ

و به آدم اسماء همگی‌اش را تعلیم داد سپس آنها را بر فرشتگان عرضه کرد و فرمود: مرا از اسمهای آنها خبر دهید اگر راست می‌گفته‌اید.

بعدش فرشته ها همه سجده کردند و فقط ابلیس سجده نکرد. خدا به شیطان گفت سجده کن شیطان گفت نه سجده نمی کنم تو اونو از خاک آفریدی منو از آتش من برترم سجده نمی کنم.
خدا گفت بابا توی این روح من دهیده شده این یک بخش خدایی داره و شیطان سجده نکرد و رانده شد خیلی جالبه خداوند میفرماید
وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلیسَ أَبى‏ وَ اسْتَکْبَرَ وَ کانَ مِنَ الْکافِرینَ
و هنگامی که به فرشتگان گفتیم به آدم سجده کنید، پس سجده کردند جز ابلیس؛ سرباز زد و استکبار ورزید و از کافران بود.
چرا خدا گفته کان من الکافرین؟  یعنی  شیطان از کافران بود شیطان که الان سجده نکرد کافر شد چرا میگه از کافران بود؟
قضیه بر میگرده به قبل از خلقت حضرت آدم در روایات متعدد شیعه و سنی آمده که خداوند نور پنج تن آل عبا را قبل از خلقت ادم آفریده است شیطان از همون موقع چون میدونست پنج تن از نسل این آدم هستند خواست از همون اول زیراب آدم رو بزنه بعدش هم رانده میشه از درگاه خداوند از خداوند مهلت میگیره برای گمراهی انسان و قسم میخوره که انسان رو گمراه کنه.
برای اینکه خسته نشید تا اینجا کافیه بقیشو در جلسه دوم دنبال کنید. راز های خیلی مهمی افشا خواهد شد.
با نظراتتون مارا برای ادامه یاری بدهید...
۹۷/۰۳/۱۴
سوشیانت

نظرات  (۸)

۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۸:۵۰ محمد محمودزاده
جالب بود
پاسخ:
ممنون از نظرتون 
از سخنان استاد رائفی پور بود.
۰۶ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۲ درستان عکس و تصاویر مذهبی
سلام 
متشکرم از پاسخ
ان شاء الله موفق باشید همیشه 
و ان شاء الله که بتونیم روزی به این جواب ها برسیم. گاهی می گم ای کاش علامه طباطبایی زنده بودن و بقیه این قبیل مسائلی رو که مطرح کردن، برای ما باز می کردن. 

پاسخ:
امثال این علامه ها بلقوه زیاد هستند ولی شرایط برای شکوفا شدن آنها مناسب نیست.
۰۶ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۴۱ درستان عکس و تصاویر مذهبی
سلام خداقوت 
کارتون درسته قبول حق.
سه جلسه راز خلقت رو خوندم. همه از همین جا شروع میکنند یعنی ۹۹ درصد مواقع اما مشکل اینجا نیست. مساله راز خلقت باید برگرده به جواب این سوال که چرا خدا مارو خلق کرد؟ شما نوشته رو طبق آیات ازینجا شروع کردی که خدا خلق کرد و گفت تبارک الله... ولی باید بتونیم اینو جواب بدیم که علت خلق شدن ما چی بود که حالا ما برای خلق شدن باید سپاسگزار باشیم؟
این که چرا ما باید برای به وجود آمدن در این دنیا باید سپاسگزار باشیم بر میگرده به عوالم ذر و اتفاقات اونجا طبق تفسیر المیزان و بر همین اساس ورود ما به این دنیا، آخرین فرصتی هست که خدا به همه ما داد. یعنی آخرین امتحان ما .
 اما به نظر شما ما چرا اصلا در عوالم ذر امتحان شدیم که حالا نیاز به این مهلت داشته باشیم ؟! 
ننوشتین تخصصتون چی هست؟ ممنون
پاسخ:
درست می فرمایید.
مطلبی که ذکر کردید خیلی حرفه ای و استادانه بود.
تخصص بنده در پژوهش های قرآنی علمی هست البته هنوز متخصص نیستم ولی به یاری خدا تلاش خودمو در این امر میکنم.
مطلبی که گفتید خیلی حرفه ای و پیچیده هست و نیازمند سالها تلاش و تحقیق هست وبا این زمان های اندک قابل پردازش نیست.
مطالب زیادی در این زمینه به صورت پراکنده نقل شده و باید با استفاده از این اطلاعات خام به اطلاعات پردازش شده رسید که این خودش نیازمند یک پژوهشگر متخصص این امر است و از عهده بنده خارج است.
ممنون از نظر کارشناسیتون
۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۰:۵۸ سنجاق قفلی
نَفختُ مِن روحی نه به معنای ملکیت است و نه به معنای جزئیت از وجود.
برخی ار مفسرین بزرگوار روح را جزئی از خدا می دانند و استناد کرده اندبه آیه ی  تنزل الملائکه و الروح در شب قدر که بر امام معصوم نازل می شوند.، به طور قطع خدای متعال اجل از آن است که در شب قدر نازل شود بر انسانی
همین طور که در آیه ی تنزل الملائکه و الروح اشاره به این موضوع دارد که روح و ملائک در پیشگاه الهی در یوم قیامت صف می کشند و خدای متعال که در برابر خود صف نمی کشد.
در واقع روح مخلوق خداست و مقامش بالاتر از ملائکه است.
۱۹ تیر ۹۷ ، ۲۱:۱۲ سنجاق قفلی
در صورت تمایل شما توضیحات بیشتری خدمتتون میدم
پاسخ:
مثل اینکه تحقیقات گسترده ای کردید.
بفرمایید:..
۱۹ تیر ۹۷ ، ۲۰:۴۹ سنجاق قفلی
درسته
عده ای با استناد غلط به آیه ی شریفه ی  نَفختُمِن روحی  گمان کنند روح جزئی از خداست که نمی میرد اما این خیال باطل است که خدای متعال بسیط است و مجرد محض و فاقد روح و جسم و نفس و همه چیز، غیر از خدا فانی است و تنها اوست باقی قددیم. همانطور که خدا جسم ندارد روح هم ندارد و ذات باری تعالی  اجل از این نسبت هاست.
روح انسان بخشی  از خدا نیست که از او جدا شده باشد و به انسان افاضه شده باشد که اگر روح بخشی  از خدا باشد، خدا بخش پذیر است و خدای بخش پذیر دیگر احد و واحد و فرد نیس ی در جمله ی نفخت من روحی یاء تشریفیه است مانند این که انسانی بگوید از پول خودم به تو دادم، پول بخشی از انسان نیست و قطعا روح انسان بخشی از خدا نیست، بلکه روح هم مانند جسم و نفس مخلوق خداست و در واقع خدا به واسطه ی این یاء تسریفیه  روح را گرامی داشته است مانند جایی که می فرماید بیت الله یعنی خانه ای که از نظر شرف و منزلت چنان با عظمت است که هیچ طرف نسبت و اضافه ای غیر از خدا ندارد.
پاسخ:
واقعا ممنون از سوالتون و جواب کاملی که دادید.
به فکر فرو برد منو و چیز جدید یاد گرفتم.
۱۹ تیر ۹۷ ، ۱۶:۲۹ سنجاق قفلی
ببخشید میخواستم بپرسم شما معتقدید روح انسان از روح خداست؟
یعنی این مطلب رو قبول دارید که خدا از روح خودش در انسان دمید؟
یامن اینطوری از مطلب برداشت کردم؟
پاسخ:
باسلام
نفخت فیه من روحی
 خداوند در قرآن فرمود از روح خودم در آن دمیدم
1: نگفته در همه آدم ها فقط حضرت آدم رو گفته
2: نگفته روح او از روح منه گفته از روح خودم در او دمیدم.
پس میتونم بگم که نمیدونم و نظریه های زیادی میتونه بر طبق این دو به وجود بیاد.

امام صادق در پاسخ به سوالی در باره این آیه فرمودند:
روح مانند بادمتحرک است و آن را روح نامیده اند زیرا که از ریح مشتق شده ومانندباد در جنبش وحرکت است واما این که خداوند آن را به خود نسبت داده و فرموده است «من روحی»باین دلیل است که برگزیده ی خداوندبود همانطوری که می فرماید«بیتی»یعنی کعبه رامیان تمام اماکن برگزیده،یا این که میفرماید:«رسولی» منظور آن است که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم رادر بین انبیاء برگزیده وبه خود نسبت داده است. البته مسلم است که تمام آنها مخلوق و مصنوع پروردگار بوده و حادث می باشند و مدبرآنها خداوند عالمیان است.
۳۱ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۴ فرید پرهمت
«راز های خیلی مهمی افشا خواهد شد.»
جالبه
پاسخ:
سلام ممنون از کامنتتون
مجبوریم دیگه کار کاسبی کساده نمیشه مشتری جذب کرد باید از این کلمات استفاده کرد.دی:)
شما رو دعوت میکنم  به خواندن جلسات دوم و سوم خودتون پی خواهید برد.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">